Business Case Transportbedijf
lead generation
Klanttevredenheidsonderzoek
Opschonen van uw database
Hello Company heeft zich bij het oplossen van deze case gefocust op:
- Sales ondersteuning
- Testen van sales medewerkers
- Het geven van trainingen
- Telemarketing
- Coaching
Opdrachtgever
Een middelgroot transportbedrijf

Probleemstelling
Veel klanten van het transportbedrijf zijn (mede) door de recessie weggevallen waardoor een groot gedeelte van de vrachtwagens stilstonden. De klant wil deze vrachtwagens natuurlijk graag weer laten rijden, maar wel tegen goede marges.
Oplossing
Met een online test heeft Hello Company de salesvaardigheden van de partner van het transportbedrijf en een sales medewerker in kaart gebracht. Samen met het rollengesprek dat met beide is uitgevoerd, geeft dit een compleet beeld van de commerciële vaardigheden. Van hieruit kon een op maat gemaakte training worden aangeboden.
Tegelijkertijd zijn wij gestart met de telemarketing activiteiten. Bij het opstellen van het profiel en belscript werd rekening gehouden met het feit dat het transportbedrijf op zoek is naar nieuwe klanten met een bepaalde omzet en marge. Tijdens het selecteren van het adressenbestand is rekening gehouden met deze wens. Ook de vragen die aan de telefoon worden gesteld zijn hierop afgestemd. Tijdens de belactie is er regelmatig feedback uitgewisseld, zodat deze aan de eisen en wensen van de klant bleef voldoen. Gelopen afspraken werden geëvalueerd met de trainer om hetgeen wat op de training is geleerd op de juiste manier in de praktijk te brengen.
Resultaat
Zo’n 60% van de stilstaande vrachtwagens rijdt weer! Gedwongen ontslagen zijn niet nodig geweest en er is sprake van een gezonde groei van de omzet.
Ben u op basis van deze resultaten benieuwd wat Hello Company voor u kan betekenen? Maak dan een afspraak met onze adviseur.
Neem contact op
Contact opnemen
Wilt u ook een gratis lead? Neem dan contact met ons op!