Business Case Schoonmaakbedrijf
lead generation
Klanttevredenheidsonderzoek
Opschonen van uw database
Hello Company heeft zich bij het oplossen van deze case gefocust op:
- Telemarketing
Opdrachtgever
Een grootschalig schoonmaakbedrijf

Probleemstelling
Deze klant heeft sinds twee jaar een omzet die stabiel blijft, wegens grote concurrentie en prijsdruk is de groei even groot als het verlies van klanten. Het is dus essentieel dat het bedrijf nieuwe klanten binnenhaalt om te groei mogelijk te maken.
Oplossing
Hello Company heeft een analyse gemaakt van het klantenbestand en geconstateerd dat er binnen het werkgebied ruim 4000 potentiële klanten waren. Deze adressen zijn aangekocht. Er is een profiel gemaakt van de schoonmaakorganisatie en er is zeer goed gekeken naar wanneer de potentiële klant daadwerkelijk interessant is. Vervolgens zijn de verkopers getest op gedrag en verkoopvaardigheden. Uit deze testen blijkt dat er diverse verbeterpunten zijn.
Resultaat
Hello Company plant twee afspraken in een ochtend, zodat de verkopers ’s middags nog voldoende tijd hadden om hun bestaande klanten tevreden te houden. Twee op de zes afspraken leidde tot een offerte. Een op de drie offertes leidde tot een order.
Binnen 6 maanden tijd werd een jaaromzet binnengehaald van €400.000. Een veelvoud aan omzet zit op dat moment in de salespipeline.
Ben u op basis van deze resultaten benieuwd wat Hello Company voor u kan betekenen? Maak dan een afspraak met onze adviseur.
Maak afspraak
Contact opnemen
Wilt u ook een gratis lead? Neem dan contact met ons op!